آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی

 شرکت معروف کانن در اقدامی جالب پس از تولید دوربین عکاسی 20Da این بار دوربین عکاسی 60Da را تولید کرد. این دوربین هم اکنون در حال بررسی از سوی عکاسان آسمان شب است و تا نتیجه نهایی نمی توان در مورد کیفیت و خوب بودن آن صحبت کرد.

 

60Da مدلی است که کلمه a در آن به معنی astronomical photography  است. دوربین تولید شده دارای سنسور 18 مگاپیکسلی است که در پیش روی آن فیلتر Ha یا ( hydrogen-alpha ) قرار دارد و از این رو کار مدیفای کردن ( اصلاح کردن فیلتر سنسور ) دوبین عکاسی را خودش انجام داده.  نویز کم و حساسیت بالا به نورهای مادون قرمز و کم از جمله مزایای این دورین محسوب می شود

 
 
 
سیستم پخش تصویر آن دارای LCD  سه اینچی با کیفیت , 1,040,000 dot LCD است. قابلیت عکس برداری بدون صدا را هم مانند  5D Mark III دارد. حساسیت آن به در حالت عادی تا ۶۴۰۰ است و البته جهت عکاسی در نور بسیار کم می توان آن را تا ۱۲۸۰۰ افزایش داد.
 
 
 
کانن همچنین این دوربین را به یک ریموت کنترل RA‪-‬E3 مجهز کرده است که به شما اجازه عکس برداری با مدت زمان باز بودن روزنه تا ۳۰ ثانیه را هم می دهد. علاوه بر این برای عکس برداری های طولانی مدت بدون مشکل تمام شدن شارژ باتری، یک کیت آداپتور AC هم به همراه این عرضه خواهد شد.
 
اما هنوز تا زمان ورود آن به بازار و تست عملی آن راه طولانی مانده که در آینده می توانید در همین پایگاه خبری آن را مطالعه کنید. شما علاقه مندان به عکاسی از آسمان شب نیز می توانید سوالهای خود را در تالار گفتگوی ستاره شناسان مطرح و یا اطلاعات خود را در مورد این دوربین با دیگران به اشتراک بگذارید.
 
 
خسرو جعفری زاده
 
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد