آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی

 تلسکوپ غولپیکر ویستا که متعلق به رصدخانه اروپای جنوبی است ( European Southern Observatory (ESO). ) تصویری بسیار دیدنی از 200.000 کهکشان به ثبت رسانده است. این تلسکوپ در طیف مادن قرمز ( near-infrared ) تصویر برداری می کند و تصویر جدید آن برای دانشمندان بسیار ارزشمند است. 

تصویر تهیه از اعماق آسمان حاصل 6000 تصویر و 55 ساعت تصویربرداری از قسمتی از صورت فلکی سکستان است که توانسته تعداد 200.000 کهکشان را ثبت کند. دانشمندان هم اکنون در حال بررسی این تصویر هستند تا بتوانند اطلاع ارزشمند آن را استخراج کنند. ضمناً مشاهده این نور های رسیده از کهکشان های دور دست و مطالعه در مورد آنها تنها راه دریافت اطلاعت و تحقیق در مورد کهکشان ها و نحوه پیدایش آنهاست .

 

 

 

دریافت تصویر با کیفیت - حجم 253 مگابایت

 

تلسکوپ VISTA در پاراپانال شیلی ( Paranal Observatory in Chile ) جای دارد و این تلسکوپ در طول موج مادون قرمز تصویربرداری می کند. این طول موج عمق بیشتری از آسمان را می تواند به ثبت برساند و یکی از مهمترین برتریهای این تلسکوپ است. این تلسکوپ در سال 2009 برای مطالعات عمیق کیهانی بر اساس مادون قرمز ساخته شده که بخشی از آسمان را دائم در حال رصد کردن است و نوعی همکار قدرتمند برای تلسکوپ فضایی هابل است

 

 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد