آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 کمیته توسعه ستاره شناسی در ایران به درخواست IAU (مجمع بین‌المللی ستاره شناسی) و پیگیری آقای دکتر خسروشاهی برای پیشرفت مرحله به مرحله‌ی طرح " ستاره شناسی برای توسعه جهان " (پایگذاری شده توسط IAU در سال جهانی ستاره شناسی 2009) و تصویب هئیت مدیره‌ی انجمن ستاره شناسی ایران دایر شده است.
هدف IAU از درخواست تشکیل کمیته توسعه ستاره شناسی در کشورها به سادگی بحث ساده‌سازی ستاره شناسی و بردن آن به لایه‌های مختلف اجتماع است و این کار یعنی ترویج علم.
این کمیته در ایران به دو صورت ملی و بین‌المللی فعالیت خواهد نمود. مسئولیت بخش توسعه ملی این کمیته از طرف هئیت مدیره انجمن ستاره شناسی ایران برای مدت 2 سال به آقای دکتر شهرام عباسی و مسئولیت بخش بین‌الملل آن به آقای دکتر حبیب قرارخسروشاهی سپرده شده است.
ضمن تشکر و قدردانی از زحماتی که دوستان ما در شاخه آماتوری انجمن ستاره شناسی ایران تاکنون و در طی این سالها کشیده‌اند، به اطلاع کلیه گروهها و انجمن‌های ستاره شناسی آماتوری کشور می‌رساند، فعالیتهای ملی ستاره شناسی و ساماندهی گروههای آماتوری در ایران از این پس منسجم، با برنامه‌ریزی و منطبق بر استانداردهای جهانی این علم از طریق کمیته توسعه ملی ستاره شناسی انجمن ستاره شناسی ایران بررسی و هدایت خواهد شد. هدف انجمن ستاره شناسی ایران از تشکیل چنین کمیته‌ای اینست که از پتانسیل بالقوه سایر آماتورهای کشور و نیروهای مؤثر و متعهد این عرصه که حضورشان در این مجموعه برای تعالی ستاره شناسی آماتوری در ایران مفید است، نیز استفاده شود و عرصه فعالیتهای آماتوری محدود به عده‌ای خاص نباشد.
لازم به ذکر است که هئیت مدیره انجمن ستاره شناسی ایران جمعی از اساتید برجسته و دلسوز این کشور هستند که سالهاست بدون هیچ مزد و منتی با رأی افراد جامعه ستاره شناسی کشور آمده‌اند تا در راستای رسیدن به اهداف توسعه ستاره شناسی و اعتلا و پیشرفت این علم فعالیت نمایند و هرگونه تلاشی در این جهت را شایسته تقدیر می‌دانند.
هم اکنون از کلیه گروهها و مؤسسات ستاره شناسی کشور دعوت می‌شود تا تمایل خود به پیوستن به کمیته ملی توسعه ستاره شناسی انجمن ستاره شناسی ایران را از طریق ایمیل زیر اعلام نمایند.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد