آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 اولین نمایشگاه عکسهای ستاره‌شناسی در آباده توسط انجمن ستاره‌شناسی این شهرستان از تاریخ 16 اسفند88 لغایت 20 اسفند برگزار شداین نمایشگاه عکس تحت عنوان "از زمین تا کیهان" در محل مهمانسرای باستانی "تیمچه صرافیان"بنای تاریخی و زیبای بازمانده از زمان قاجار برپا شد.
 نمایشگاه نجوم باحضور فرماندار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آباده و جمعی دیگر از مسئولین افتتاح شد. در ابتدای افتتاحیه فرماندار آباده ضمن بازدید از عکس های ستاره‌شناسی و کسب اطلاعاتی در مورد این علم از تمامی کسانی که در برپایی این نمایشگاه همکاری کردند تشکر کرد و خواستار این شد که جوانان این عرصه در این علم پیشرفت چشم گیری در شهرستان آباده داشته باشند .
 
 
 
این نمایشگاه به همت اعضای انجمن ستاره‌شناسی آباده که از چند ماه پیش در راستای شناسایی استعداد های جدید و هم اندیشی در زمینه ستاره‌شناسی کار خود را آغاز کردند ترتیب داده شد که علاقه مندان بتوانند با دانش ستاره‌شناسی آشنا شوند. در این نمایشگاه 40 قاب و 90 عکس ستاره‌شناسی تلسکوپ نجومی در معرض دید علاقه مندان گذاشته شد که عکس چندین تابلو به همت این عزیزان در رصد های شبانه گرفته شده بود. تصاویری که در نمایشگاه از آن استفاده شد تصاویر تلسکوپ فضایی هابل بود که شامل  سیارات ،سحابیها،کهکشانها،تصاویر فراژرف هابل و نیز تصاویری از شاتل های فضایی بود.
 
 
 
در روزهای برپایی نمایشگاه علاقمندان بسیاری از آن دیدن کردند از جمله مدارس شهرستان که در هر بازدید خانم شمشیری مسئول انجمن در باره تک تک تصاویر برای بازدید کنندگان توضیحات لازم را ارائه می دادند .رصدهای شبانه نیز از جمله برنامه هایی بود که در ایام برپایی نمایشگاه برای عموم در نظر گرفته شده بود که با استقبال چشمگیری روبرو شد.در یکی از شبهای نیز معاون شهردار آباده با تعدادی از مسئولین در محل نمایشگاه حاضر شده و نحوه محاسبه عرض جغرافیایی آباده را برای مردم توضیح دادند.

 جای دارد از تمامی دوستانی که در این برنامه یار و همراه ما بودند و شبانه روز برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ما را یاری کردند صمیمانه تقدیر و تشکر نمائیم:خانمها:فرناز شریفی،مریم نظری آقایان:علی احمدی،هادی زنده علی،علی جم،علی ثانی،احمد ایثارگر و حامد وثوق
سازمان ها و نهاد های همکار : اداره امور کتابخانه های شهرستان آباده.سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،شهرداری آباده،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد