آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
انجمن نجوم سپهر شهرکرد و موسسه کاوشگران آسمان شب به همراه 100 نفر از اعضای خود برای رصد مهمترین بارش شهابی سال که همان بارش شهابی برساووشی عازم کوهرنگ شدند .
، در این پدیده نجومی در شرایط مناسب رصدی ،دوری از آلودگی نوری شهر ها و نبودن ابر در آسمان،در هر ساعت 100 شهاب دیده میشود.باران شهابی برساووشی هر ساله در 22 مرداد اتفاق می افتد و زمین از مسیر دنباله دار سویف – تاتل گذشته و سنگریزه های به جا مانده از دنباله دار وارد جو زمین می شوند که برای ما ناظران زمینی چنین صحنه های شگفت انگیزی را خلق می نمایند.
در این برنامه ی رصدی چهار تلسکوپ حرفه ای به همراه تیم ده نفره ای از کارشناسان آماده ارائه خدمات آموزشی به شرکت کنندگان می باشد.آموزش صور فلکی،رصد سیارات و اجرام عمق آسمان از جمله ی آموزشهای این برنامه می باشد
به علاوه از آنجا که یکی دیگر از اهداف این انجمن علمی توسعه ی گردشگری استان است لذا بازدید از چشمه دیمه،آبشار شیخ علیخان و غار یخی چما و تونل کوهرنگ نیز انجام می پذیرد.
ساعت حرکت از شهرکرد 15 پنجشنه 22 مرداد و بازگشت از کوهرنگ 16 جکعه 23 مرداد
سازمان میراث فرهنگی،سازمان ورزش و جوانان و اداره ارشاد شهرستان و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شهرکرد در این برنامه از کمک های مادی و معنوی خود این انجمن های تازه تاسیس را بهره مند کرده که از مسوولین مربوطه  کمال  تشکر و قدردانی داریم.
 
 
 
 
 
 

نویسنده: سحر نجات

دبیر انجمن ستاره شناسی شهرکرد

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد