آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 اولین گارگاه آمادگی رقابت مسیه و ششمین دوره مسابقه سراسری نجوم در استان گلستان در روز سه شنبه مورخ 26بهمن ماه 1389از ساعت 9صبح الی 2بعدازظهر در پژوهش سرای دانش آموزی جابر بن حیان شهرستان گنبد کاووس برگزار شد.
. در ابتدا آقای غلامرضا شکورزاده  مسئول پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان گنبد کاووس درمورد اهداف و امکانات و فعالیتهای این مرکز سخنانی را ایراد فرمودند سپس آقای عبداله گروسی دبیر انجمن نجوم پژوهش سرای گنبد توضیحاتی درمورد ابزار، منابع و وسایل مورد نیاز در رقابت مسیه و ششمین مسابقه سراسری نجوم ارائه دادند. پس از پذیرایی، آقای  محمدباقرمحمدشفیع کارشناس مسئول تکنولوژی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان  و استاد نجوم طی دو مرحله توضیحات کاملی درخصوص نجوم، اجرام مسیه رقابت مسیه و نحوه شکار اجرام مسیه توضیحات جامعی دادند که برای شرکت کنندگان بسیار مفید واقع شد. در انتها پس از صرف ناهار کلیه شرکت کنندگان از نمایشگاهی در رابطه با نجوم و در گروهه های کوچک از رصدخانه و امکانات آن بازدید کردند.
در این کارگاه در مجموع 34 نفر دانش آموز از پژوهش سرای شهرستانهای گرگان(دختران)، گنبد کاووس، علی آباد کتول, بندرگز و آزادشهر شرکت داشتند.
همچنین سرپرستان ارجمند به عنوان نمایندگان پژوهش سرای شهرستان خود توانستند حدا اقل یک سری از کتب و جزواتی که در خصوص آمادگی دانش آموزان جهت شرکت در مسابقات آماده شده بود ، تهیه نمایند .
مصوب شد که برای ثبت نام در رقابت مسیه و ششمین مسابقه سراسری نجوم بصورت گروهی عمل شود و حداقل دو جلسه دیگر کارگاه  نظری در اسفند و رصد عملی در فروردین ماه تشکیل گردد  که زمان و مکان آن متعاقبا اعلام خواهد گردید .  
لازم به ذکر است که شرکت در دو رقابت فوق برای کلیه افراد اعم از دانش آموز و غیر دانش آموز آزاد بوده ولی فقط درمورد رقابت مسیه است که پژوهش سراها، دانش آموزان تحت پوشش مدیریت های آموزش و پرورش را پشتیبانی خواهند کرد.
 
 
 

جدول آمار شرکت کنندگان در گارگاه

ردیف

شهرستان

تعداد دختر

تعداد پسر

سرپرست

تعداد کل

1

گنبد کاووس

6

4

آقای گروسی

11

2

گرگان دختران

3

-

احمد علی شعبا نی

4

3

آق قلا

-

3

آقای رمرودی

4

4

بندر گز

2

2

خانم ادهمی

5

5

علی آباد کتول

-

4

آقای عمرانی

5

6

آزادشهر

2

2

آقای قره جانلو

5

جمع

13

15

6

34

 

 

 

 http://www.nightsky.ir/images/stories/Report/1389/gonbaastro_8911011.jpg
 
 
 

  عبداله گروسی: دبیر انجمن نجوم پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان گنبد کاووس
 
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد