آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی

سلام به همه ستاره شناسان آینده، قراره با یک سفر علمى و خیالى همراه شما باشیم و با دنیاى بزرگ آسمان‌ها و اطرافمون آشنا بشیم. سفری دور از خانه و زندگی هر روز که خورشید در آن طلوع میکنه و همه جارو روشن میکنه، پس با ما همراه باشید.

 

سفرمون‌رو از زمین شروع میكنیم، جایی که خونه ما هست. زمینی که اونقدر بزرگه که اگه بخوایم پیاده دور تا دور اونو حرکت کنیم، تقریبا 1 سال باید روزانه 24 ساعت راه بریم. میدونین دلیلش چی هست؟ چون دور تا دور کره زمین 40.000 کیلومتر هست. خب حالا میخوایم از زمین دور بشیم و یه نگاهی از بالا به زمین بندازیم.

زمین مثل یه توپ گرد و قشنگ به رنگ سبز و آبی دیده میشه. بچه‌ها جالبه بدونین که زمین 12700 کیلومتر قطر داره. زمین از آب، خاک پوشیده شده و دور تا دور زمین لایه‌ای از هوا قرار داره که باعث میشه اکسیژن برای زندگی در اون باقی بمونه و ما بتونیم زندگی کنیم. زمین سرشار از آب و اکسیژن هست. هزاران جانور مختلف در روی زمین زندگی می کنن. یکی از دیدنی‌های زمین از فضا دو قطب شمال و جنوب هست. هر دوتا به شکل دو تا کلاه سفید در دو طرف زمین قرار دارن. بچه‌ها دوتا قطب زمین خیلی خیلی سر هستن و از برف و یخ پوشیده شده.

نویسنده: امیر احسان حیدری

مدرس ستاره شناسی در مدارش شهر مشهد، عضو تحریریه بخش کودکان و نوجوانان آسمان شب ایران

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد