آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 مراسم هفتۀ جهانی نجوم در اردبیل با همکاری انجمن نجوم آسمان سبلان ، سازمان ملی جوانان استان اردبیل واداره کل  غله و امور بازرگانی منطقه ۷ اردبیل برگزار خواهد شد. در این روز بر آن خواهیم شد تا زیبایی های جهان هستی را همراه با پیام صلح و دوستی  در قالب یک نمایشگاه ۱۴ ساعته  به مردم  شهرمان ارائه دهیم.
 
جزئیات برنامه ها:

 برگزاری نمایشگاه با عنوان شکوه خلقت

در این نمایشگاه بیش از ۱۱۰  بنر یک در یک متر از تصاویر از زیبایی های آسمان شب( همچون برنامهFETTU) همراه با تعدادی از تصاویر عکاسان آسمان شب اردبیل به معرض نمایش در خواهد آمد. هدف این برنامه آشنایی مردم شهرمان با زیبایی های آسمان شب با استفاده از تصاویر بزرگ نجومی به همراه توضیحات کامل در کنار هرعکس خواهد بود.

 برگزاری شب رصدی

 شب رصدی در صورت مساعد بودن آب هوا که شامل رصد آسمان شب با چشم غیر مسلح و تلسکوپ است. در این برنامه سیارات منظومه شمسی اعم از زهره ، زحل و... و هلال باریک ماه و... توسط تلسکوپ رصد خواهد شد و در قسمت رصد با چشم غیر مسلح هم به رصد صورت های فلکی به همراه توضیحات آنها و همچنین جهت یابی در شب و... پرداخته خواهد شد. در اینبخش بازدید کنندگان میتوانند نسبت به پرسش و پاسخ نجومی اقدام نمایندو پاسخ سوالات خود را از کارشناسان نجوم دریافت نمایند.

پخش کلیپ ها و فیلم های نجومی

در این قسمت که اندکی پس از غروب افتاب اتفاق خواهد افتاد به پخش یک فیلم با موضوع نجوم خواهیم پرداخت و سپس با کلیپ هایی از تصاویر نجومی که شامل فعالیت های نجومی ، تصاویر نجومی عوق کیهان و تصاویر آسمان و مناظری از طبیعت و معماری پرداخته خواهد شد که در این بخش بازدید کنندگان میتوانند از فعالیت وبگاه نجوم اردبیل بیشتر آگاهی پیدا کنند.

بخش نجوم و کودکان

در این بخش کوذکان عزیز میتوانند از آنچه در ذهن خود از آسمان و ستارگان در سر خود دارند نقاشی کنند. و با نجوم به صورت مقدماتی توسط کارشناسان این بخش بیشتر آشنایی پیدایی کنند.

بخش نجوم در اردبیل و جهان

دراین بخش بازدید کنندگان از آثار باستانی و فرهنگی موجود در سطح استان اردبیل و ایران و جهان آشنایی پیدا میکنند . همچنین در این بخش به توضیحات درباره اسطلاب ها و ساعت های آفتابی و نحوه ساخت یک ساعت آفتابی بسیار ساده خواهیم پرداخت.

بخش آلودگی نوری

در این بخش بازدید کنندگان نسبت به آشنایی با آلودگی نوری و تأثیر آن در علم نجوم و طبیعت آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.دراین بخش کارگروه آموزش و مقابله با آلودگی نوری در خدمت حضار خواهند بود.

ویژگی مهم این برنامه در خیابانی بودن آن میباشد.در این باشگاه بروشور مخصوص انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل به مناسبت سال جهانی نجوم در بین بازدید کنندگان توزیع خواهد شد.

منتظر حضور سبز شما در برنامه میهمانی ستاره در اردبیل هستیم.

 تاریخ:   ۲ اردیبهشت ماه روز پنجشنبه

مکان :  مابین ایستگاه سرعین و  میدان شریعتی  مقابل اداره غله و امور بازرگانی منطقه ۷ اردبیل

زمان: از صبح ساعت ۷ تا ساعت ۲۲ شب

 شماره تلفن های تماس: 09144537158 آقای شجاعی و 09358216316 آقای صداقت

وبلاگ:             www.sabalansky.blogfa.com  

پست الکترونیکی :       این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید   

با تشکر . انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل
 
 

نویسنده:

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد