آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 گروه نجوم فوبوس دانشگاه پیام نور همدان به مناسبت هفته جهانی نجوم و ماه نجوم تصمیم به برگزاری نمایشگاه و کارگاه  نجوم در سطح دانشگاه پیام نور گرفت.
این نمایشگاه به همت دانشجویان فیزیک دانشگاه پیام نور و گروه نجوم فوبوس که یک گروه نجومی فعال در این دانشگاه است برگزار شد.

در این نمایشگاه غرفه هایی چون قرآن و نجوم ،نرم افزار و فیلم های نجومی ،ساعت آفتابی،استخراج تقویم، معرفی رصدخانه های مهم ایران وجهان و ماكت های نجومی ،صورت های فلكی و همچنین غرفه پاسخگویی به سوالات نجومی، غرفه فروش محصولات نجومی ، كاوشگرهای فضایی و غرفه  عكاسی وابزار نجومی غرفه منظومه شمسی  و غرفه زمین وجود داشت. ضمناً در کنار این نمایشگاه کارگاه تخصصی نجومی به مدت یک روز و با حضور اساتید و اعضای محترم هیئت علمی و همچنین دانشجویان مشتاق این دانشگاه بر پا بود .

محصولات نجومی ارائه شده در این نمایشگاه علاوه بر نرم افزارها و فیلم های نجومی، کتابهای نجومی، ، پوستر، کارت پستال و گردونه آسمان و... بود.
همچنین دفتر نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه دومین شماره ی نشریه ی نقطه سپید را که زیر نظر این نهاد به چاپ می رسد را تحت عنوان ویژه نامه ی دومین نمایشگاه تخصصی نجوم در همدان به چاپ رساند و در اختیار علاقه مندان قرار داد.مطالب این ویژه نامه توسط اعضای بسیار فعال گروه نجوم فوبوس جمع آوری و تنظیم شده بود .

ازجمله بازدیدکنندگان این نمایشگاه که از 13تا16 اردیبهشت برپابود اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه بودند و همچنین دانشجویان و اساتید سایر دانشگا ها و عموم مردم هم از آن استقبال کردند.


با توجه به اینکه نمایشگاه در فضای باز و در زیر چادری که توسط داربست زده شده بود برپا شده بود و در اکثر روز های نمایشگاه شاهد بارش باران بودیم اما این امر از استقبال علاقه مندان به نجوم علی رغم شرایط بد آب وهوایی چیزی نکاست و استقبال چشمگیری از این نمایشگاه شد.

غرفه عکاسی از غرفه هایی بود که با استقبال زیادی مواجه بود . عکس های نجومی  که در این غرفه گذاشته شده بود ، اکثراً توسط آقای امید کهوندی  که از منجمان آماتور و دانشجویان فیزیک این دانشگاه هستند گرفته شده بود .

خاطر نشان می کنیم که اگر زحمات و تلاش های فراوان دانشجویان فیزیک و اعضای گروه نجوم فوبوس نبود این نمایشگاه با کیفیت و پر بار برگزار نمی شد ، همچنین همکاری مسئولان این دانشگاه نیز قابل تقدیر است . در پایان جا دارد تا از تلاش های مسئول این برنامه آقای کیاوش مرادی  و تمامی  کسانی که حتی در زیر باران هم عاشقانه و با اشتیاق  این نمایشگاه را ادامه دادند و خالصانه به ترویج نجوم پرداختند تشکر و قدردانی کنیم.

در زیر عکس هایی از تلاش های این عزیزان و استقبال گسترده از این نمایشگاه را مشاهده کنید .
 
 

نویسنده:

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد