آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
 خانه نجوم قم (بخش غیرحرفه ای  مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی ) در هفته جهانی هوافضا اقدام به برپایی برنامه های متنوعی کرد.
مسابقه حساس و جالب پرتاب موشک های آبی گام نخست جُنگ فضایی بود. با حضور گروه زیادی از علاقه مندان که موشک های دست ساز و ابتکاری خود را آماده پرواز کرده بودند آغاز شد.
 

 
این مسابقه در دوکلاس ارتفاع و هدف برگزار گردید
پس از اتمام گام نخست جُنگ فضایی نوبت به مرحله دوم رسید. این مرحله گروه های مختلف سنی را به تکاپو انداخت
مرحله دوم مسابقه پرتاب موشک های دست ساز کاغذی بود که اکثر شرکت کنندگان تجربه ساخت این نوع موشک ها را داشتند. با مشخص شدن برگزیدگان این مرحله، گام دوم نیز به اتمام رسید.

پس از قرائت نماز  مغرب و اعشاء به امامت حجت السلام و المسلمین رحمانی مسئول محترم ستاد برگزاری مسابقات سراسری نجوم مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی و نجومی گام سوم برنامه جنگ فضا آغاز شد.
 

 
این مرحله با سخنان جناب آقای پیوندزنی مدیر محترم خانه نجوم پیرامون فعالیت های علمی ترویجی آغاز گردید. در ادامه برنامه آقای صادق زاده کفاش، پیرامون موشک های آبی (تاریخچه، نحوه ساخت و چگونگی بهینه سازی این نوع موشک ها ) صحبت کردند.
مرحله بعدی کلیه شرکت کنندگان را به وجد آورد بخش اهدای جوایز بود.
آخرین گام، رصد آسمان در محل رصدخانه مرکز بود که با استقبال کم نظیر از سوی شرکت کنندگان روبرو شد و بدلیل درخواست های مکرر گروهی از حضار که برای نخستین بار به تماشای زیبایی های آسمان شب آمده بودند برنامه تا پاسی از شب ادامه داشت.
 

 
 

نویسنده: خسرو جعفری زاده

مدیر وب سایت آسمان شب ایران، عکاس آسمان شب

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد