آموزشگاه آنلاین ستاره‌شناسی: آموزش ببینید، تلسکوپ جایزه بگیرید! نام‌نویسی
.      برگزاری گارگاه آشنایی با ماه گرفتگی  به صورت عمومی و رایگان برای اقشار مختلف در محل پارک علم و فناوری یزد که این برنامه که با همکاری پارک علم و فناوری یزد برگزار شده بود در  صبح 25 اجرا شد و از ساعت 10 تا 12 ظهر ادامه داشت .
 
 
2.      برگزاری رصد عمومی برای مشاهده ماه گرفتگی و آشنایی با این پدیده جالب در دو نقطه شهر یزد . محل مرکزی رصد واقع در میدان فرهنگ (نعل اسبی) و محل شماره 2 میدان تاریخ امیر چخماق یزد . که در هر دونقطه برنامه ها از ساعت 22 شروع شد که با رصد ماه ,سیاره زحل و رصد ماه گرفتگی  همراه بود البته قبل از شروع ماه گرفتگی علاقه مندان به وسیله نرم افزار ماه گرفتگی را به صورت مجازی تجربه کردند و بروشورهای مربوط به ماه گرفتگی به علاقه مندان ارائه شد و مراسم پرسش و پاسخی در هر دو محل اجرا شد .
 
 
3.      برگزاری رصد عمومی در خارج از شهر یزد و در سایت رصدی انجمن نجوم یزد در محل کویر مزرعه شور که این برنامه با رصد ماه گرفتگی و آشنایی با صور فلکی در زمان گرفت کامل همراه بود .
 
 
این برنامه ها با همکاری گروه سلار تهران انجام شد که از زحمات این دوستان تشکر می شود و از زحمات آقایان مسلم دهقان مسئول برگزاری رصدهای عمومی , آقای پیله ور مسئول کمیته رصد ,امیر فارغی و خانمها فریده صدیقی و میترا دهقان قدردانی می کنیم  .

نویسنده:

celestron banner 02

iranoptic 03

هر هفته یک چهره از آسمان شب ایران را پیش چشمان شما خواهیم آورد